EL CONFLICTE DE LA B40 una mirada des de Castellar

 

 

Xerrada/Conferència

EL CONFLICTE DE LA B40

Una mirada des de Castellar

A càrrec de l’arquitecte i urbanista, Manel Larrosa

Una seixantena de persones van assistir aquest passat divendres a la xerrada que va tenir lloc a la Sala d’Actes del Mirador, entre les quals es trobaven el president de la Cambra de Comerç de Terrassa, Ramon Talamàs, el president de la comissió d’urbanisme, infraestructures i transport de la Cambra de Comerç de Sabadell, Pere Puig, el regidor de l’Ajuntament de Sabadell, Lluís Matas, regidors de Junts de l’Ajuntament de Castellar, presidentes de les executives de Junts de Castellar i Sabadell i representants de la comarca de Junts.

La sessió va començar amb una exposició demogràfica dels habitants de Sabadell, Terrassa i Castellar que supera els 500.000 habitants (el segon sistema urbà de Catalunya). Durant els últims anys s’ha incrementat a totes les poblacions (amb un percentatge més elevat a Castellar), el dèficit conjunt de més de 34.000 llocs de treball respecte els seus ciutadans amb ocupació s la vila, un greu dèficit que obliga els desplaçaments fora de la seva ciutat. Si a aquests desplaçaments li sumem el trànsit de mercaderies dels polígons industrials, és posa de relleu la manca d’infraestructures tant de carreteres com de ferrocarril, que col·lapsen els vials existents i obliga a plantejar solucions urgents. Les dues ciutats més protagonistes de la revolució industrial malviuen d’una manca d’identitat pròpia i de projecció regional.

L’experiència d’en Manel Larrosa en aquest tema i havent parlat amb diferents col·lectius preocupats per les afectacions que generarien els nous vials en el territori, li ha portat ha cercar un encaix per intentar no malmetre els camps agrícoles, respectant corredors biològics i fer un traçat només de 2+2 vials molt diferent del que planteja el ministeri de 4+4 carrils i alhora, segons l seva idea, que el pont que hauria de travessar el riu Ripoll incorporés el ferrocarril per sota la carretera amb una parada al polígon i un altre a la plaça Catalunya per deixar-lo encarat per continuar cap Sentmenat i poblacions contigües.

Aquesta nova infraestructura pot desenvolupar “noves façanes econòmiques” com ha passat a d’altres llocs com per exemple a la B30 a Sant Cugat. Es tracta de dissenyar un traçat que respecti el medi ambient, generant zones d’oficines, habitatges amb àmplies zones verdes dins les ciutats, el traçat podria incloure un tramvia (entre Sabadell i Terrassa) d’una sola via amb desdoblament a les estacions i carrils bici.

Acabada la seva exposició, es va obrir un torn de preguntes dels assistents, que van plantejar les seves inquietuds. És el que va atreure Larrosa, qui vol escoltar totes les opinions i generar un debat que ajudi a generar un consens entre la societat civil, empresariat i Ajuntaments per poder presentar un traçat a la Generalitat i Ministeri que ajudi a accelerar les obres.

Fem servir cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrarli publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l\\\'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continua navegant, considerem que accepta el seu ús.   
Privacidad